Saturday, September 1, 2012

beli...

Beli adalah perkataan favorite danish buat masa ni.

Bila dia minta buah dan saya kata dah habis, dia suruh pergi beli.
Bila di minta susu dan saya kata dah habis, dia suruh pergi beli.
Bila dia minta biskut dan saya kata dah habis, dia suruh pergi beli.
Bila dia minta roti dan saya kata dah habis, dia suruh pergi beli.
Bila dia minta coklat dan saya kata dah habis, dia suruh pergi beli.

Pendek kata, semua benda yang dah habis danish akan minta belikan yang baru. Yang bagusnya, dia takkan desak supaya saya terus membelinya. Seolah-olah ia hanya sekadar ayat pujukan.


Walaupun di usia dua tahun setengah danish belum dapat berbicara sepetah kanak-kanak seusianya, saya perasan bahawa banyak juga perkataan baru yang keluar dari mulutnya setiap hari. Kadang-kadang perkataan melayu, kadang-kadang perkataan English. Bilang one, two, three dah boleh hingga ten - walaupun sebutannya belum jelas. Keep trying, danish :)

NuKilaN:
 

2 comments:

Related Posts with Thumbnails