Tuesday, July 12, 2011

bila aisyah melukis

Sekarang aisyah dah pandai melukis
untuk menggalakkan anak-anak melukis
saya suka snap gambar lukisan mereka
sekarang giliran tanyangan lukisan aisyah pula, hihihi
biar gambar yang bercerita

saya letak atas tikar gambar dan snap pic kat bawah
saya tanya, kakak lukis gambar siapa ni
kakak jawab, ni gambar kakak dan abang
(kiri kakak, kanan abang- abg pakai spek mata)

bila tengok saya capai kamera dan snap gambar ni
si adik pula dah pandai jeles
terus dipijaknya hasil lukisan kakak

lepas tu, aisyah request nak bergambar dgn lukisan dia
so, ummi layankan aje
lepas ambil gambar, baru aisyah perasan
dia kata, ala ummi... kakak lupa la lukis tangan kakak
abang jer yg ada tangan
kemudian aisyah terus capai pensil dan betulkan lukisan dia

bijak betul si kakak ni
saya cadangkan supaya aisyah warnakan lukisan dia ni
dia setuju dan terus warnakan lukisan tersebut
bukan main gigih lagi mewarna lukisan
kakak, pandang kamera bila sedar saya tangkap gambar
sekali lagi berlaku adegan jeles bila saya snap gambar aisyah
tengok, la apa yang danish buat
dengan selambanya dia duduk atas kepala kakak sedang mewarna
haish, tak baik la buat kakak macam tu
gambar yang dah siap warna tak sempat nak snap, huhuhu

ok, sekian laporan untuk minggu ini :)
NuKilaN:
 

2 comments:

  1. pandainya aisyah mewarna. tak keluar garisan..

    ReplyDelete
  2. irfan dulu pun macam tu... tapi bila dah sekolah, kes nak cepat punya pasal, coloring dia pun dah comot... kalau tanya kenapa tak color cantik2, dia kata... sebab nak cepat... aduya... huhuhu

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails