Wednesday, November 3, 2010

ice pack cair

Masa bersiap nak pergi keje pagi tadi, skali saya tersentap bila tengok cooler bag... oooo, tidak! macam mana boleh terlupa ni... saya lupa masukkan ice pack dalam freezer! uwaaa... panik la jugak. nak buat mcm mana ni? nak balik tengah hari, malas nak berkejar sbb petang ada meeting. So, dengan hati yang masih sedih, saya ambil ice pack yg dah cair tu dan letak dalam freezer.

Kemudian, hati berbunga riang bila tengok ada beberapa ketul ais yang en suami buat menggunakan bekas dadih. Saya pun ambil jer empat bekas dan letak dalam cooler bag. Dalam pukul 12.10 pm, saya check cooler bag nak tengok ais tu cair ke tidak sebelum masukkan susu yang dah dipam. Taraaa.... cooler bag masih lagi sejuk dan ais baru mencair dalam 5%. Alhamdulillah, syukur sangat!
Tanpa buang masa, saya terus masukkan ebm dalam cooler bag :)

Hasil pam pukul 11.30 am dapat dalam 8 oz...
Alhamdulillah....

6 comments:

  1. bijak bijak kak nur
    wah 8oz banyak tuh
    alhamdulillah, tahniah!!!

    ReplyDelete
  2. wah...bila hati berbunga riang, susu pun mencurah-curah..bestnyer...
    moral of the story, kena beli ice pack extra nih (sebab saya pun dah penah terkena)..hihi

    ReplyDelete
  3. momma mia: bila dah darurat, guna jer apa yg ada :)

    linda: good advice... mmg ada lagi satu, tp sampai skrang duk peram dalam kabinet... kena letak dlm freezer la lps ni :)

    ReplyDelete
  4. arr..betul tu..sebelum terjadi lagi kan?kan?kan?
    ni pun nak kena gi beli ice pack MLO lagi, satu dah pecah plak tadi.. :(

    ReplyDelete
  5. kreatif & fleksibel..

    8 oz.. meriah sungguh tu.. apa rahsia??

    ReplyDelete
  6. linda: mcm mana boleh pecah? terjatuh ke?

    kak yong: kakaka... rahsia? sesi pagi kat rumah tak sempat pam...

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails