Wednesday, June 16, 2010

shopping online

Dalam entry lepas, saya ada cerita pasal buku yang dibeli secara online. Bermula dari situ, rasa seronok pula dapat shopping secara online. Cuma perlu klik jer pada barang yang kita berkenan, isi borang yang perlu, buat bayaran dan dalam masa beberapa hari, barang pun sampai. Rasa seronok sgt bila dapat bungkusan yang dipesan :). Dah la masa tu saya masih lagi dalam pantang. Nasib baik ada teknologi yang boleh digunakan utk shopping barang yang diperlukan.

Lepas baca buku tu, mmg rasa tak sabar nak ada pam. So, saya mula survey kedai kedai online yang jual spectra 3 (s3). Setiap kedai saya listkan harga dan aksesori yang ditawarkan. Mula - mula saya bercadang untuk beli s3 sahaja tanpa pakej double pumping. Kebanyakan kedai menawarkan single pump s3 dengan harga RM388 tak termasuk kos penghantaran. Utk double pumping, kena tambah lagi RM70. Setelah dibuat perbandingan antara kedai kedai online yang ada, kebetulan fabulousmom ada buat promotion. Harga single pam RM329.80 dan boleh buat purchase with purchase (PWP) utk dapat double pump dengan harga RM30. Bila kira sekali dgn kos penghantaran, semua sekali RM366.70. Tanpa membuang masa, saya terus buat pesanan berserta dengan bayaran.

Selang beberapa hari, barang yang dipesan dari fabulousmom pun sampai. Terus buka bungkusan, baca manual dan basuh aksesori yang perlu dibasuh. So far, ok la pam s3 ni sbb dia boleh buat double pumping. Walaupun dah tiga bulan s3 ni berkhidmat, kekdg rasa rindu jugak pada pamku yang lama walaupun sekadar pam manual.

kotak spectra3

1 comment:

  1. saya tgh nak letgo S3 (RM350 include postage and negotiable) saya yg guna x smpi 2bulan..S3 pam+2 breast shield+2 wide neck converter+1 bottle+etc...
    reason nak jual : saya dah guna Medela FS
    kalau ada kawan-kawan mama nak, sila-sila la ke link saya yer..
    http://buahkedondongmasam.blogspot.com/2010/07/newly-bought-spectra-3-for-sale.html

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails